Polityka prywatności
1. W zakresie przetwarzania danych osobowych stosujemy przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, powszechnie zwanego Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (dalej „RODO”) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 2019.09.1) 2. Administratorem danych osobowych jest: Kancelaria Radcy Prawnego Bogdan Basarab z siedzibą przy ul. Monte Cassino 7/43 w Szczecinie (70-465), (dalej: „Administrator”). Z Administratorem można kontaktować się pisząc na adres administratora
jak powyżej, telefonicznie nr. +48 91 42 22 301 oraz e-mailowo: kancelaria@basarab.pl 3. Cele przetwarzania danych osobowych: Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
- zawierania i wykonywania umów sprzedaży, wykonawczych lub o świadczenie usług, i innych umów biznesowych których Państwo są stroną lub podjęcia działań przed zawarciem umowy, w tym: sprzedaż towarów lub usług, świadczenie usług drogą elektroniczną np. newsletter, realizacja programów lojalnościowych, wyrażanie opinii, ocen lub komentarzy, obsługa różnych zgłoszeń (np. przez internetowy formularz kontaktowy), a także bieżący kontakt z Państwem w powyższym zakresie,
- prowadzenia dokumentacji księgowej, w tym wystawiania faktur,
- współpracy biznesowej i kontaktów biznesowych,
- prowadzenia korespondencji z osobami, które zadają pytania,
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora,
- przekazywania informacji podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzystamy przy wykonywaniu umów określonych powyżej,
- partnerom handlowym, których oferta uzupełnia naszą ofertę.
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w przypadku wyrażenia przez osobę, której dane osobowe dotyczą na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań umownych na żądanie osoby, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- 6 ust. 1 lit. c RODO – w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (w szczególności: wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, rozpatrywania reklamacji, udostepnienia danych organom państwowym w granicach i na podstawie przepisów prawa,
- art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub strony trzeciej, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych.
- dla celów określonych w pkt 5.1 powyższej informacji, zakres przetwarzania danych: stosownie do zgody i celu, dla którego została udzielona zgoda;
- dla celów określonych w pkt 5.2 i 5.3, zakres przetwarzanych danych to:
- dla celów określonych pkt 5.4 i marketingu zakres przetwarzanych danych to: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej.
- dane osobowe są przetwarzane przez czas realizacji zawartej umowy z osobą której dane dotyczą, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa oraz okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy.
- dla celu prowadzenia ksiąg rachunkowych, dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą),
- jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu i marketingu bezpośredniego przechowujemy dane do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
- dla celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, dane przechowywane są przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeks Cywilny (podstawowy termin dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi 3 lata, a dla umowy sprzedaży 2 lata).
- podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do realizacji celu dla którego zgoda została udzielona lub do wykonania umowy, w tym: zapewniającym transport towarów, usługi płatnicze, usługi świadczone drogą elektroniczną, agencjom reklamowym; przewoźnikom/spedytorom, którzy zajmują się dostawą przesyłek pocztowych lub przesyłek kurierskich,
- podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub wspierające te systemy,
- podmiotom świadczącym nam usługi doradcze lub audytowe,
- podmiotom świadczącym usługi informatyczne, techniczne w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia sklepu internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania działalnością firmy.
- podmiotom powiązanym z Administratorem kapitałowo albo personalnie,
- organom władzy publicznej lub podmiotom wykonującym zadania publiczne, na podstawie i w granicach obowiązującego prawa,
- podmiotom świadczącym usługi księgowe na potrzeby Administratora,
- operatorom systemu płatności zapewniającym obsługę płatności,
- innym podmiotom, jeśli są uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa,
- prawo dostępu do danych, w tym uzyskania kopii danych,
- prawo żądania sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych,
- prawo do przenoszenia danych do innego administratora lub do osoby której dane dotyczą (na zasadach określonych w art. 20 RODO),
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, jeśli osoba której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie jej danych narusza obowiązujące przepisy w zakresie ochrony danych osobowych,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych (np. w celu otrzymywania informacji handlowych a dalsze przetwarzanie danych nie jest potrzebne do wykonania obowiązków wynikających z umowy zawartej z osobą która wyraziła zgodę). Zgodę tę można w każdej chwili wycofać, składając stosowane oświadczenie w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem